31 Mart 2008

Debian'dan Oracle servera nasıl bağlanılır?

Bu işi en kolay nasıl yaparım, ayar dosyaları ile fazla boğuşmadan nasıl hallederim diye biraz araştırma yaptım. Burada anlatılanlar 'dan daha kolay bir yöntem bulamadım. Gerçekten de benim için en kolay yöntem diyebilirim. Yapılacak iş şöyle:

Önce gerekli depoyu sources.list'e ekliyoruz.

/etc/apt/sources.list
deb http://oss.oracle.com/debian unstable main non-free

Sonra kurulumu yapıyoruz:

# apt-get install update
# apt-get install oracle-xe-client


/etc/tnsnames.ora dosyasını oluşturup, içine gerekli kodları yazıyoruz. Bu dosyayı networkde oracle servera bağlantı yapan XP bir PC'den de alabilirsiniz.

Örnek tnsnames.ora dosyası:

AYTEKIN =
   (DESCRIPTION =
      (ADDRESS_LIST =
         (ADDRESS = (PROTOCOL = TCP)(HOST = 192.168.0.1)(PORT = 1521))
      )
      (CONNECT_DATA =
         (SERVICE_NAME = AYTEKIN)
      )
   )


Artık, /usr/lib/oracle/xe/app/oracle/product/10.2.0/client/scripts/sqlplus.sh dosyası ile bağlantı yapılıp, SQL sorgular yapılabilir.

2 yorum:

Abdulkadir dedi ki...

Ben ubuntuyla oracle jinit programını kullanabilirmiyim? Bu konuda bi bilgin varmıdır acaba?

Aytekin Aygün dedi ki...

Yok!

Not: Birbirlerini tanımayan insanların "sen" yerine "siz" demesi gerekmez mi? Bunun için kısa tuttum cevabımı.