15 Kasım 2007

Thunderbird konu başlığına göre dizilim yapmasın

Bir süredir sıkıntısını çektiğim bir konu... Thunderbird'de e-postaları dizilim (thread) şeklinde gösterip, okuyorum. Özellikle linux listelerindeki iletileri birbirine karıştırmadan, konularına göre takip edebilmek için iyi oluyor. Fakat localde kullandığımız e-posta trafiğinde bu özellik başımın belası oldu. Kullanıcıların konu başlığı seçme kısırlığının da etkisi ile her postaya "yardım", "sorun", vs. gibi standart başlıklıklar vermeleri veya konusuz bırakmaları -ki o zaman konu başlığı "(konusuz)" şeklinde oluyor- ile postalar birbirine girmeye başladı. Thunderbird message-ID dışında aynı konu başlıklarını da aynı dizilimlerde tutuyor. Önceleri önemsemedim ama zamanla posta trafiği ve aynı konu başlıklarının kullanımı arttıkça bu işe bir dur demenin zamanı geldi. Biraz araştırma yaptıktan sonra şu linki buldum. Profil dizinimin altına user.js adında bir dosya oluşturup içine de şunları ekledim:

# Only thread by reference headers, ignore subject
user_pref("mail.strict_threading", true);

ve kayıt ettim... Thunderbird'ü tekrar çalıştırdığımda kabuslarım sona erdi.

Hiç yorum yok: